Studie a důkazy ukazují, že zlepšení postavení žen je zásadní pro udržitelný rozvoj nejen společnosti jako celku, ale také pro dílčí obory podnikání a jednotlivé firmy. Nedostatek pozornosti věnované genderovým problémům může firmě nejen zvyšovat zbytečně náklady, ale také snižovat šanci na zvýšení výnosů a tržeb.
Ženy tvoří 40 % světové pracovní síly a například více než polovinu světových univerzit. Nedostatečné využití jejich talentu a produktivního potenciálu tak představuje zvýšené náklady. Umožnění produktivity žen je důležité pro firmy, které hledají kvalifikované a talentované pracovníky, a to zejména v odvětvích, která zaměstnávají velké množství žen, jako je například oděvní průmysl.
Postavení žen ve firmách je však zásadní také pro společnosti, které chtějí rozšířit svou spotřebitelskou základnu a proniknout na „ženský“ trh. Ženy bývají hlavními nakupujícími v jejich domácnostech a kontrolují v domácnostech až 70 % nákupů, což na úrovni celosvětových spotřebitelských výdajů představuje 20 bilionů dolarů. Ignorování této silné spotřebitelské základny může mít pro firmy vážné negativní důsledky.
Správná strategie genderové politiky může firmám pomoci k růstu
Řízení firmy, jejímž úkolem je uspokojit své zákazníky, vyrábět kvalitní výrobky nebo dodávat kvalitní službu a mít dostatek financí na řádný chod firmy a mzdy zaměstnanců, není lehký úkol. V posledním roce se to zdá být úkol občas téměř nadlidský. Zavádění genderové politiky tak mnoho firem vnímá jako čas a náklady navíc. Opak však může být pravdou.
Pokud firma využije efektivní nástroje, díky kterým zaměstnanci nad rovným přístupem začnou sami přemýšlet a přicházet s vlastními nápady, může to firmě přinést nejen zlepšení vztahů na pracovišti, nýbrž také významný růst. Správná strategie je základ.
Nejnovější komentáře